Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

Nybörjarfrågor angående alla Linux dist

Hejsan. Jag är nybörjare och vill gärna veta mer om alla Linux dist..

Jag har en äldre bror som har använt Gentoo i många år, vilket jag tycker är väldigt bra dist. Nu undrar jag dock vilken dist ni tycker är bäst osv. Vad är bättre med Linux och sämre med Wintendo? Är det sant att man inte kan få virus i Linux? Vilken Linux dist är bäst om man spelar mycket spel och vilken är då lättast att installera? Berätta lite om vilken dist ni tycker är bäst, varför osv. Jag behöver tips och jag behöver lära mig mera. Jag vill så småningom börja använda Linux på min snart nya dator och på den stod det att det tydligen är Ubuntu installerat, är ubuntu bra?

Tackar för eran uppmärksamhet.

Mvh Stefan

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

jentins bild

Det redan mycket information i forum om dessa ämne. Sök i google enligt nedan kriterie så får du många svar,

• spel site:linuxportalen.se
  • dist site:linuxportalen.se

Kanske lättare än att sätta igång ännu ett min dist e bättre än din Wink

-------------------------------------

Linux e skitkul

anderssons bild

Okej. Får väl tacka för svaret då trots allt. Smile

anderssons bild