Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

ljud

kan nån hjälpa?mitt ljud till ex youtube har slutat fungera inte så roligt att titta på videos utan musik,fungerade igår o har inte änrat ngr inställningar

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

mindlights bild

Det låter ju inte roligt.

För att du ska kunna få bra hjälp bör du specificera lite tydligare vad för Linux du kör (eeePC, Ubuntu, SUSE, Fedora eller en annan dist) och om du t ex testat att köra mp3or på datorn och om du fick ljud då.

Kan du testa det?

---

Alla vet att a) Microsoft vill dig väl och b) signaturer aldrig är seriöst menade på internet.

---------------------------
Q: What is the difference between Bill Gates and Batman?
A: Batman beat the penguin...

mettes bild

mette

ubuntu 8.04 har ingen mp3

mette

mikaeljs bild

Testa flera ställen på nätet som webbradio på www.sr.se, öppet arkiv på svt.se m.fl.

~~~ Have a goodyear - http://www.youtube.com/watch?v=tO2wb-LarfU ~~~

~~~ Have a goodyear - http://www.youtube.com/watch?v=tO2wb-LarfU ~~~

mettes bild

mette testade på ur television o där kommer ljud samma på webradio

mette

FoHs bild

Kan det vara så att du råkat stängt av ljudet för Flash-innehåll? Youtube-videos spelas upp med hjälp av Flash-tekniken. Gå in på en video på Youtube, kolla så att volymen är på för själva filmen (du har ett volymreglage nere till höger).

mettes bild

mette volymen är på som den alltid varit har inte rört en enda inställning o aldrig har det här hänt.jag lyssnade på musik senast igår!!!

mette

Tror inte han menade den allmänna ljudvolymen utan den i just flash den som brukar ligga i högra hörnet i ett flashfilmsfönster.

FoHs bild

Exakt, men det löste sig iaf! Smile

pbs bild

I Fedora fungerar ljudet i flash inte om man inte har paketet libflashsupport installerat (vilket beror på att Adobe Flash inte har nativt stöd för PulseAudio). Kanske det är samma sak med Ubuntu?

mettes bild

mette jag inatallera det o nu funkar det tack!jag fattar bara inte hur det kunde funka innan då jag inte ändrat ngt har ju lyssnat utan problem hur länge som helst

mette

FoHs bild

Nä, det verkar konstigt. Kanske har någon uppdatering för något annat installerats som ändrade det hela. Bra att det löste sig iaf! Smile

mettes bild

mette ja det va det jag tänkte oxå.kommer ju uppdateringar med jämna mellanrum o då e ju risken att ngt byts ut.nu ska jag bara hitta en funktion som gör att jag kan skicka meddelanden till mobiltelefoner kanske du har ngt tips,inte lätt när man hela tiden försöker lära sig nya saker?

mette

FoHs bild

Att skicka SMS eller MMS brukar kosta pengar om man ska använda någon tjänst för det. Finns kanske något program som gör att du kan använda en inkopplad mobil för att skicka, men då skulle jag personligen hellre använda mobilen.

De "gratis"-tjänster som finns på nätet brukar innebära att man måste ta del av reklam och grejer.