Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

MOSIG bjuder in till Hack-A-Ton 2008

Hack-a-ton är en heldag som anordnas av entusiaster för alla som är intresserade av fri och öppen mjukvara och öppna standarder.

Målet är att vara en samlingspunkt, oavsett om du vill ha hjälp med att installera till exempel Linux eller FreeBSD, om du vill vara med och programmera i ett projekt under hacket eller om ni redan är en projektgrupp som skulle behöva en helg för att samlas för att hacka och/eller presentera ert arbete för andra.

Hacket anordnas till självkostnadspris vilket kan innebära en liten kostnad i dörren.

Hack-a-ton 2008 anordnas 15 november på Sofielunds folkets hus i Malmö och portarna öppnas kl 12.00 på lördagen.

Läs mer i vår wiki och anmäl ditt intresse. Tyvärr krävs registrering i wikin på grund av spam.

Hack-A-Ton anordnas av Malmö Opensource Interest Group (MOSIG).

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

fredrikperssons bild

Detta borde ligga som nyhet på förstasidan, gärna klistrad sådan Wink

//Fredrik Persson

//Fredrik Persson

fredentofts bild

Håller helt klart med, fixat...

-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
Argumentera aldrig med idioter. De drar bara ner dig till sin nivå och vinner på erfarenhet!

-
För övrigt anser jag att trådindenteringen måste lagas
-
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

lundatoks bild

Nu är det inte långt kvar. Smile

-- Blog

Sun Ultra10 med tangentbord och mus bortskänkes. PM:a mig.

lundatoks bild

På lördag smäller det! Var med på höstens största FLOSS-gemenskap en hel dag redan nu på lördag! Gott om anmälda, lite föredrag planerade men det finns plats för både talare och besökare kvar!

-- Blog

fredrikperssons bild

Jag vet inte vad vi kan locka med, hade det kosta något kunde vi ju säga att de 100 första får gratis inträde, men nu är ju arrangemanget kostnadsfritt och kaffe ingår i inträddet (donera gärna ett paket Zoegas Skånerost när ni kommer).

//Fredrik Persson

//Fredrik Persson

lundatoks bild

Jahapp, hacket halvvägs, profiler som Kristian och fpersson saknas, men annars är det fullt ös. En ASUS EEE 1001H har fått OpenBSD installerad och jag har ägnat större delen av kvällen åt uppgraderingar och WINE. Kaffe har konsumerats i mängder och nu har man fått sig en stabbig portion indiskt på möllan.

Livet är gott. Smile

-- Blog

fredrikperssons bild

Trevligt att vara saknad (fast det hade varit trevligare att vara där och inte saknad förståss). Stora förkyllningen slog till, hjärnan ran ut ur näsan Sad

//Fredrik Persson

//Fredrik Persson