Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

Openoffice på svenska.

Hur står det till med den svenska översättningen av openoffice?

Tidigare vet vi att en release inte fick svenskt språkstöd men händer det inte fortfarande?

När 3.0.0 kom så fanns den på svenska men uppdateringen 3.0.1 fanns inte med svensk översättning.

Nu är openoffice 3.1 (3.1.Innocent släppt och jag ser inte någon svensk version denna gången heller.

Så hur står det till med svenska openoffice är det ett projekt som dött ut?

Eller slarvas det bara med paketeringen för betorna och rc verkar finnas på svenska.

Om ni har någon kännedom om varför dom svenska versionerna har slutat komma så skriv en kommentar.

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

inges bild

Den ska komma den 12/5 läste jag på en sida. Den är nu ute på en test så vi får hoppas att den blir godkänd.

Så den kommer inte samtidigt som den officiella releasen?

En vecka senare kan man ju leva med, tack för informationen.

inges bild

Hej!

Nu är datumet ändrat tiil 14/5.

Kan meddela att koffice 2.0 skall komma den 27/5.

Tack för informationen inge {#emotions_dlg.laughing}

Jag kollade flera gånger igår efter den svenska versionen.

Angående koffice så kör jag 2.0RC1 på svenska Smile

Fortfarande inget spår av openoffice.org 3.1 på svenska.

ein.anderssons bild

är så här varje gång svenska versionen skall komma
--
QuadMotion AB - Allt för ditt elfordon
Sveriges största nyhetskälla om elfordon!

Denna text får användas enligt CCommons BY-ND 2.5 med undantag från att den inte får kopieras, sändas eller distribueras utan att informera mig

jnylins bild

Så den kom ikväll Smile

Jippie.

Ps. undrar när jag skrev detta och lämnade fliken öppen utan att posta Wink