Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

EXT4 + Annat skrivbord

Är det någon som kör med EXT4 i stället för EXT3???

Det var någon som skrev något om att man kan använda samma skrivbord av Gnome som finns i Linux Mint7 i Ubuntu och kan man då växla mellan det som är Gnome standra skrivbordet och det som finns i Linux Mint? även Opensuse har det skrivbordet i Gnome

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

LAltinells bild

Vad har detta med Ext3/Ext4?

Nu vet jag inte hur Mint justerar sitt skrivbord, men borde väll vara ganska enkelt att bara byta .gnome2-mapp vid inloggning?

--------------------------------------------------------------- www.selan.se -Lan i Borås!

polters bild

Om det är standardteman så ligger dom troligen någonstans i /usr/share och inte i hemkatalogen, men ja.. principen är den samma.

Charlies bild

Jag kör ext4 på ett par ställen ja. Varför undrar du?

tobbe77s bild

Ja det var ju problem med EXT4 när Ubuntu 9.04 skulle släppas så dom valde ju att EXT3 vart standard

Linux är den kryptonit som gör Microsoft svagare

abergmans bild

Så vitt jag vet så har EXT4 varit "Stabilt" den oktober 2008(ja, jag googlade Datumet.).

Men jag har inte hört sådär supermycket om det, men jag hade inte tvekat att köra det på mina egna maskiner. 

polters bild

Jag förstår inte riktigt vad du menar med samma skrivbord av Gnome som finns i Linux mint..? Om du utvecklar lite så kan vi nog hjälpa dig.

tobbe77s bild

Linuxmints skrivbord Gnome skrivbordet på minner om KDE och OpenSuse använder det Skrivbordet med, star menyn nere till venster och när man trycker där så komemr en meny upp med olika katogorier

Linux mints Gnome skrivbord ser ut så här

http://www.linuxmint.com/pictures/screenshots/gloria/gloria.png

larsemils bild

sudo apt-get install gnome-main-menu

då får du en ny applet som du kan ha i din panel.

tobbe77s bild

Tackar ska testa det, har du testat det? vet du om det går att ändra till ba till Gnome standar om man vill?

LAltinells bild

Som sagt, det är en applet. Vilket betyder att du lägger till den genom att högerklicka på panelen och välj lägg till. Då får du upp ett fönster med alla applets som du kan lägga till! Vilket betyder att det är enkelt att tabort/lägga till när du vill.. Om mina Gnome-kunskaper stämmer vill säga! Wink Lycka till!

--------------------------------------------------------------- www.selan.se -Lan i Borås!

johnh3s bild

Pardus 2009 kör med ext4. Den har haft en del buggar i början men börjar bli mer stabil nu.

Testa gärna:

http://pardus.nu/hamta