Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

Shuttle

Ursäkta men jag hitade ingen bra plats för denna frågan .

Satt och läste denna artikel på datormagazine

http://www.datormagazin.se/nyheter/article498280.ece

Då började vill ha begäret stiga rätt kraftigt {#emotions_dlg.money_mouth}, men med tanke på dom konservativa krafterna som är i Sverige så kommer nog inte denna modellen till Sverige utan säkert Windowsversionen.

Nu till min fundering kan det vara standard versionen av Opensuse eller är det en moddad version i maskinen , har sökt svaret på denna fråga på Shuttle.eu men ej fått någon klarhet

http://www.shuttle.eu/se/DesktopDefault.aspx/searchcall-12/searchcategor...

Någon som har en aning eller en teori om detta ?

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

FoHs bild

Min gissning är att det är en komplett Suse-utgåva, men enligt Wikipedia (List of Linux-devices) så är det Suse Linux Enterprise Desktop 11. Det känns väl mer som det givna valet då maskinen förmodligen är mer inriktad på företagsanvändande än hemanvändare? Fast ja, det står ju OpenSuse på deras hemsida Smile Hur som helst, om det hade varit en moddad version tror jag de valt att kalla det något annorlunda för att verkligen klargöra det, typ "Shuttle Linux" eller nåt Tongue