Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

Spotify genom Wine, Xantos

Nu är det såhär att jag har tydligen Xantos och hittade inga trådar ang. Xantos.

Jag vill så hemskt gärna skaffa Spotify. Har fått hjälp av smått kunniga vänner men ingenting har hjälpt. Fick en bra guide på spotifys hemsida men när jag ska installera Wine så står det något i stil med " program som kommer att tas bort är mobila bredband-drivern." och jag använder mobilt bredband, så den drivern kan jag ju inte ta bort. Det är ju ganska logiskt.

Men nu till själva frågan. Hur ska jag installera Wine eller själva Spotify-programet? Jag vågar heller inte sitta och pilla på för mycket själv. Har tendenser att förstöra hårddiskar pga. det. (Har heller ingen Linux-kunnig närstående.) Så därför åkallar jag Er hjälp.

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

abergmans bild

Är du helt säker på att det heter Xantos och inte Xandros? Smile Xantos låter som en mexikanskflykting:p

EDIT: Här har du ett svar: http://jonk.pirateboy.net/blog/2008/11/20/spotify-i-asus-eee/

Vill du veta hur jag hittade det? Jag googlade på "Xandros spotify" så var det första träffen.

suoss bild

Hej,

Hur du installerar wine i xantos eller xandros vet jag inte, men det finns kanske någon pakethanterare i systemet? Typ: Lägg till och ta bort program. Sen kan du köra spotify från ett kommandofönster genom att skriva wine spotify.exe. Eller så kan du med största sannolikhet klicka på spotify.exe-filen så förstår systemet att du behöver köra via wine. Lycka till!

/urban Laughing out loud

/urban Laughing out loud