Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

Vad är snöleopard mot en compiz...om bara min ny installation vill vara det med mig...

Sitter och skall fixa till min nya "Server" core 2  1 gig minne ..efter att testat och installerat den nyare burken med (Kubuntu)KDE ,gick jag tillbaka till 8.04.... aktiverade "3D Kuben" i compiz och den är cool..

Mac anhängarna hade release på snöleoparden för ett par veckor sedan i GBG Nordstan... hade man visat 3d effekterna på storbild hade många bytt till linux...hehe.... kräver bara att man byter färgen från brunt bara...

Men jag förstår vad mac killarna slipper!!!

Opreativsystem som vill ha fd0 vid installation =I/O buffer error..... Löst...

Trilskande nätverk som kastar ut burken på måfå ipv4/iv6 problem ???

tog bort domän namn i /etc/host  slapp felmeddelande om host..... med felet kvarstår

min jaunty netbook ,vista laptop,xp lap fungerar mot mot internet och gamla servern.... men att få

denna att leva hela tiden....

efter den manövern kan jag köra ifdown/up eth0 och "väcka kortet"

någon som har en ide om var fortsätta????

/Peter

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

Kristians bild

Har du en vilsen japan i datorn eller möjligtvis trasigt RAM? Vilket program letade efter /dev/fd0? - det känns som att 1998 kommit på besök.

Kör du med network-manager?

---------------------------------------

Varje ny generation får en så kall och bitter ton efter en tid och det är bara de under tio som förstår hur man ska leva ett värdigt liv

---------------------------------------

Satlovers bild

fd0 problemet löstes med    all_generic_ide floppy=off irqpoll  vid installationen .. floppy  har ingen sådan

tog bort  den på nytt i bios....

Minnet kass.. ??? kan det vara så??????

/peter

danjeels bild

Skulle ve intressant o veta vilken dist, Jag har inte haft floppy på över 10 år. o ingen dist hittills har varit sne på datorn för det Wink

Sen är det inte Linux som är brunt, utan Ubuntu Tongue

alberts bild

Ja, det brukar vara vanligt. Särskilt på datorer som är hemmabyggda. Det vanligaste är att minnet fått en liten stöt med statisk elektricitet (kan undvikas genom att bära antistatarmband eller liknande när minnet installeras). Sen kan det vara mer subtila fabriksproblem också. Som att två addressben fått kontakt av misstag vid lödningen. Då får man märkliga effekter på vissa minnesadresser.