Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

Efterlyses: Medlemsregister med fakturahantering

Hej!

Jag letar efter ett medlemsregister med fakturahantering, någon som har några idéer?

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

tux-svens bild

Högst intressant, en av "mina" Linuxanvändare skulle behöva något liknande för hyresavier. Gärna kombinerat med något lämpligt ekonomiprogram för fastigheter.  Både proprietära och fria program är intressanta!  {#emotions_dlg.smile}

Om detta går att finna får jag äntligen lov att kasta ut den återstående Windowspartitionen för gott!!  {#emotions_dlg.foot_in_mouth}

---

Linux Mint - när Linux smakar som bäst!

---

Windows are for houses, Linux is for computers!

abergmans bild

Jag är väldigt inne på att skriva ett medlemssystem själv faktiskt. Det bör inte vara sådär supersvårt.

jonasbjorks bild

Du, jag, Drupal och en helg? Smile

--
Failure is not an option. It comes bundled with your windows installation.

--
Jag är grundare av och administratör på Linuxportalen. Kontakta mig om du har frågor, funderingar eller synpunkter kring Linuxportalen.se .

abergmans bild

Deal!

När kan du? Nu närmast är jag ledig ännu nästa helg.

jonasbjorks bild

Jag är bokad tre helger framöver.

--

--
Jag är grundare av och administratör på Linuxportalen. Kontakta mig om du har frågor, funderingar eller synpunkter kring Linuxportalen.se .

joel2009s bild

rollss bild

Bara en kvick drive-by:

Kolla http://lingua.se/ som drivs av en gammal kollega och lumparkompis. Vi har dock inte haft kontakt på decennier, och det ser ut som om det är win-baserat. Jag tar inget som helst ansvar för värdet av denna kommentar.

Din dräng hade också en dräng, och bägge voro de lata Smile

perhermans bild

Hej, efter tips om inlägget ovan vill jag lägga en bättre länk: http://massmarketing.se/ som är min huvudverksamhet. Har jobbat med medlemshantering sedan 1986 (80/90-talet med många anställda och stora kunder, i början av 2000-talet med några anställda och mellan stora kunder, och numera är jag ensam anställd, och satsar på mindre kunder Wink  Mindre betyder 1000 - 15.000 medlemmar. Systemet som vi har passar för medlemshantering med lokalföreningar/avdelningar, men även för prenumerationshantering, och insamlingsorganisationer.

Systemet klarar både fakturering enligt faktura-metoden, och avisering enligt kontantmetoden (om det säger er något.., annars kontakta mig)

Systemet är skrivet med ett i Sverige okänt verktyg från Israel, eDeveloper (numera UniPaaS), men mycket kraftfullt. Det är idag windows-baserat även om verktyget i sig finns i Linux, IBM i, osv  UniPaaS är ett RAD-verktyg. 

intresserade finner kontaktuppgifter på hemsidan

Jag har de sista åren funderat på att skapa ett Open Source-system baserat på Ruby on Rails, utifrån mina 20+ års erfarenheter,

Är någon intresserad?

Per-Olof

Företagare

Lasps bild

Gå in till Marina Nilsson (Biluthyrningen) på Bilia Värnhem. Be henne att demonstrera CAR för dig.

Eller Tobias Engström på Folkes Biluthyrning i Lund. Inga problem Hälsa bara från mig säger Lasp

Så är det ju bara att använda Kundregistret, Skapa objekt och tid samt sätta upp ett pris.

Fakturera en gång i månaden. Idag är det skrivet i Delphi, körs i Windows med en SQL databas.

Men det borde vara lätt att lyfta till en annan Db samt köra det i Molnet va!

Grunderna finns ju där. Eller så kommer jag ner till Malmö när vi kommer hem från Tyskland (skall testa och hämta Vin).

larsemils bild

norska motsvarigheten till sverok har utvecklat ett eget för sin organisation som de säljer. var på presentation av det en gång och det verkade riktigt bra.

men ett opensourcesystem vore grymt. men varför drupal? det blir så låst. bygg en egen backend som man sen kan skriva frontens för själv, webbaserat, qt(till win) eller något annat skoj.

jonasbjorks bild

Ja, Drupal är ju verkligen låst. Open source, heard of?

--

--