Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

Linux klubb i Uddevalla

Hej hej!

Eftersom jag inte har en enda kompis med något som helst intresse av varken datorer eller linux, hade jag tyckt det varit trevligt om man kunde starta en Linux-Klubb i Uddevalla, där man träffas och tex fikar och pratar linux!

Någon intresserad?

MVH Christian

www.swedebian.se

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

leochingkwakes bild

Jag har inte riktigt klurat ut vad UddOSC är för nåt men det kanske är ett ställe som man kan prata om angående fika och annat?  Arrangera sådana där events som Mosig gjort emellanåt?

krippas bild

Nä, det har faktiskt inte jag heller(kolla in den igår), det står inget om linuxträffar eller liknande, verkar vara faktasida "bara" typ...

www.swedebian.se

Behöver du en erfaren snickare? Kontakta mig på 0735462046 eller maila larssons.byggtjanst@gmail.com

leochingkwakes bild

Jo, men nån av dom tre personerna som är involverade kanske är trevlig?

krippas bild

Jo det kanske...

www.swedebian.se

Behöver du en erfaren snickare? Kontakta mig på 0735462046 eller maila larssons.byggtjanst@gmail.com

leochingkwakes bild

Att maila skadar ju inte Wink

Det är svårt i mindre städer att hitta linuxfolk. Men kör på så löser det sig.

kayz0rs bild

Jag bor i Uddevalla och fika är aldrig fel.

if the rivers was a-whisky, and i was a diving duck, well i would swim to the bottom and never would i come up.

if the rivers was a-whisky, and i was a diving duck, well i would swim to the bottom and never would i come up.

krippas bild

Tjena, cool!

Nä, det e det inte, iaf inte i Linuxsällskap:)

www.swedebian.se

macmanias bild

Låter intressant, ska dock iväg på  semester nu på tisdag men en träff hade vart trevligt.

msn=   markus@lajnux.nu

krippas bild

Tja, har addat dig på msn nu!

www.swedebian.se

cryingfreemans bild

Ni kanske är intresserade av att närvara vid firandet av Ubuntu Karmic Koala, den 29 oktober? I Trollhättan visserligen, men det är ju alldeles runt knuten. Wink

http://fosskalendern.se/events/136

Man måste ju inte vara Ubuntu-användare, det är bara en ursäkt för att dricka öl ändå. Wink

Software Freedom Day | 19 september 2009

http://softwarefreedomday.se

linuxnyheter.se

krills bild

Nåt nytt?

Hej. Fick syn på denna tråd och tyckte det var nåt jag själv efterlyst. Är ev intresserad av att träffa andra linux-användare i Uddevallatrakten.

Som sagt, -har det hänt nåt eller finns det intresse därute?

Krill