Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

Mjukvara för att hantera dagliga ruinter

hej!

Jag letar efter en mjukvara, gärna webbaserad som kan hantera dagliga rutiner, den ska visa en "att göra lista" som uppdateras dagligen.
Exvis

09.00 Gör X
10.00 Gör Y

Och så att man kan sätta en "Senast tid" så om rutinen som skulle genomföras kl 09.00 inte har påbörjats kl 09.45 så ska det markeras...

Idéer någon?

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

abergmans bild

Worst case får jag skapa en själv, men det vill jag slippa.

andys bild

ximian evolution med kalendern, tror även att den går att dela ut.

Den är bra när man får en påminnelse så kan man välja påminn igen om "och en viss"

Annars är google kalender bra, den ligger på nätet går även att få reminder i mailen, som även skickas till ens mobil.

ein.anderssons bild

Google calendar och deras todo lista.. rätt smidigt skickar sms som påminnelse till alla involverade.

--
(Alla stavfel nu ser mig skriva är antagligen oavsiktliga eller avsiktliga, oavsätt så är dom där)

Denna text får användas enligt CCommons BY-ND 2.5 med undantag från att den inte får kopieras, sändas eller distribueras utan att informera mig

polters bild

Remember the Milk! Du kan dessutom synka RTM med program som Tasque om du känner för det. Finns mobilklienter och hela köret också om man vill ha det.

jonasbjorks bild

Jag kör RTM med widget (?) för GMail så min RTM-lista finns i vänstra fältet i GMail. Smidig tjänst!

--
Failure is not an option. It comes bundled with your windows installation.

--
Jag är grundare av och administratör på Linuxportalen. Kontakta mig om du har frågor, funderingar eller synpunkter kring Linuxportalen.se .

Lasps bild

Google är ju mitt hem, men denna känns inte så dum

http://www.taskcoach.org/download.html  Har bara kört den i Win7 ännu. Men den finns till Linux och Pinne. Skall lägga in den på Mbp OsX också.