Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

IPv6-kompatibel router?

Min tanke: Min Netgear-router är av svagare slag, och så småningom vill jag byta, och när jag ska byta, då ska det vara framtidssäkert. Vad jag nu undrar är vilka routermodeller för konsumenter som stödjer IPv6.

Lista på bara!

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

danjeels bild

Jag tror inte att det finns, men jag skulle gärna vilja ha fel.

Alternativet är att bygga en själv med mini-itx, Linux har utmärkt stöd.

danbers bild

OpenWRT/DD-WRT har väl stöd för ipv6 om jag minns rätt. Så då skulle man kunna köpa någon av de enheter som har stöd för dessa firmwares. Till exempel en Asus WL500G Premium.

Det innebär ju i och för sig att man måste installera firmware själv. Men det kanske det kan vara värt.

FoHs bild

+1

Det var min tanke också. Själv har jag en Buffalo WHR-G300, det är nog en budgetrouter men den klarade av DD-WRT och jag har väl inga jättekrav på en router för mitt hemnätverk. Blev ljusår bättre än routern från Clas Ohlsson som jag hade tidigare iaf Tongue

leochingkwakes bild

Du behöver inte skriva +1 längre, det finns en pil att trycka på Wink

jeffs bild

Du har nog missuppfattat lite vad som menas med +1...

------

jonasbjorks bild

Härligt att du förklarar vad det betyder också ;)

--
Jag är grundare av och administratör på Linuxportalen. Kontakta mig om du har frågor, funderingar eller synpunkter kring Linuxportalen.se .

jeffs bild

Google är din vän, eller nåt.

Med +1 avses "Jag bifaller", "Detta är även sant för mig" eller dylikt. Det har med andra ord ingenting att göra med kvalisorten på ett inlägg eller ett inläggs rent inehållsmässiga information, som röstningsfunktionen avser.

------

leochingkwakes bild

För mig så betyder +1 samma som tummen upp.

jonasbjorks bild

andra nördar skriver "+1" när de menar (ungefär) "så tycker jag också". beror lite på hur man räknar. Jag var på min flickväns dotters skola ikväll på öppet hus där hade en pojke i klass 1 skrivit så här:

"5000, det är en femma och tre tusingar"

Jag tyckte det var lite roligt.

--
Jag är grundare av och administratör på Linuxportalen. Kontakta mig om du har frågor, funderingar eller synpunkter kring Linuxportalen.se .

leochingkwakes bild

Tummen upp eller +1 för mig blir ju att man håller med, tycker det är bra skrivet osv. Och jag tycker fortfarande att röstningen är en bra ersättning. Smile

FoHs bild

Som sagt så betyder det "det röstar jag också på" :) Jag tycker nog inte att omdömesfunktionen och +1 är detsamma. Jag kan ju tycka att något är bra skrivet eller något utan att för den skull hålla med, jag använder pilarna mer som kvalitetsomdöme eller nåt Smile

abergmans bild

Jag håller faktiskt med om att +1 ska läsas som "Jag stödjer också det här". Vilket man inte kan se i röstningsfunktionen:)

polters bild

Jag har iofs DD-WRT Mini på min Netgear-router. Jag är lite osäker på den fixar IPv6 dock, för alla enheter gör inte det trots DD-WRT. Får undersöka saken