Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

Spotify och nedladdning?

Idag såg jag en liten ikon till höger om en del låtnamn i mina spellistor. Kolumnen har rubriken "Buy" och klickar jag på den får jag fram ett licensavtal från 7digital. Jag klickar "I Agree" och rutan kommer upp igen. Det verkar inte som om det fungerar i Ubuntu..

Tror jag rätt när jag tror att man nu inte bara kan streama låtarna, utan också köpa dem precis som i iTunes Music Store? Isf, någon som testat detta? Vad kostar en låt? Har den DRM? Vilket format (mp3?) får man låten i?

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

jonasbjorks bild

Hittade nog svaret själv på Spotifys blogg... http://www.spotify.com/blog/archives/2009/10/15/purchasing-music-just-go...

Frågan som återstår är.. vad kostar det? :)

--
Jag är grundare av och administratör på Linuxportalen. Kontakta mig om du har frågor, funderingar eller synpunkter kring Linuxportalen.se .

abergmans bild

jag övervvägde att köpa en låt.. skulle kosta 17kr, sedan övervägde jag det inte längre.

mikehers bild

Jag tillhör de som försvarar upphovsrätten och betalar gärna <= 10 för en okrypterad mp3 låt men 17 kronor? Vad SYSSLAR skivbolagen med? Ska de aldrig FATTA!!

Hoppas INGEN nånsin köper, nån jävla måtta får fan vara.

Blir så less på bakotsträvande 50 talister i skivbranchen suck.

Tycker inte om ålder diskriminering (Då jag själv börjar bli med ålder Wink men ibland undrar man alvarligt om det inte vore bättre om 50+ folket i skivindustrin gick i pension då de inte verkar ha nån koll överhuvudtaget.

ein.anderssons bild

En låt kostar 17kr, dock har jag hört rykten om att dom kostar 7kr för dom med premium.

Denna text får användas enligt CCommons BY-ND 2.5 med undantag från att den inte får kopieras, sändas eller distribueras utan att informera mig

jonasbjorks bild

Tack! 17 kronor är lite för mycket för att jag skulle välja att köpa en låt. 9 kronor som iTMS tar per låt är mer vad jag kan tänka mig att betala. Ser också på din bild att det är MP3 i 320kbps kvalitet, det får väl ses som bra Smile

--
Jag är grundare av och administratör på Linuxportalen. Kontakta mig om du har frågor, funderingar eller synpunkter kring Linuxportalen.se .

leochingkwakes bild

Hur har dom kommit fram till sådana priser egentligen? Jag har alltid tyckt att det varit för dyrt med 10kr för en låt. 3-5 kr per låt är mer vettigt.

FoHs bild

De kanske lagt på en fraktkostnad till Sverige? 8-)

larsemils bild

Haha jättekul. Förstår du inte att man får ladda ner låten? Då spelar det ingen roll vart det är.

Det är ju inte precis som om det kommer en lastbil som åker runt och delar ut de låtar man har betalt. Dooooh.

(pun intended)

andys bild

Det är skivbolagen som vill ha sina pengar.

Pettmans bild

Snarare vill de ha dina pengar.

fredentofts bild

sina, dina, allas.... ;P

-
För övrigt anser jag att trådindenteringen måste lagas
-
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

abergmans bild

Mina pengar, dina pengar. Whats the difference? Alla är de bara medel för att driva runt vår kapitalistiskavärld och för att öka samhällsklyftorna! RÖD FRONT!