Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

Ubuntu Rules

Installerade Ubuntu 9.10 nu, efter en jobbig resa med Sabayon som jag inte fick någon kläm på...Jag säger bara...FYYYYYYY FAAAAAAAN vad grymt det har blivit, nu snackar vi lättanvänligt, rrriiitsh säger det bara så är alla tillägg å allt installerat å allt allt allt bara fungerar utan något som helst krångel, MS, släng er i väggen på riktigt "Here comes Ubuntu/Linux and kicks ass!!!" Bra jobbat!

PS. Tror t.o.m morsan skulle klara av en dator nu, på riktigt!

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

andys bild

Jag gjorde en distupgrade igår och kan inte se något skillnad förutom andra ikoner.

Har dock enorma problem med mitt via crome 9 grafikkort, håller på och bygger en sticka nu för att formatera bort ubuntu och göra en fresh install.

Grafikproblemet har dock inget att göra med ubuntu i sig, dock otroligt irriterande.

krippas bild

Sånt e jädrigt irri. Jag tycker det är en enorm skillnad på 8.10 som jag hade senast(Debian emellan) å 9.10 iaf...

Behöver du en erfaren snickare? Kontakta mig på 0735462046 eller maila larssons.byggtjanst@gmail.com

andys bild

Har nu gjort en usbsticka och formaterat bort det gamla, upplösningen verkar ok när jag kommer till loginrutan och loggar in igen, problemet har varit att när ajg loggar ut så ändras upolösningen så att den blir 800x600 när jag loggade in och inte gick att ändra, vi får se om det håller i sig.

Problemet nu är att Mitt Huawei 169 inte vill fungera med nya kärnan, en titt i loggen så se man att usb ansluts och kopplas bort hela tiden och så håller det på, det måste vara relaterat till kärnan.

jonasbjorks bild

Grattis, du har råkat ut för samma bug som jag Wink https://bugs.launchpad.net/linux/+bug/446146?comments=all

De kände till den långt innan släppet, de hade en fix klar, men "väntar på upstream". Smidigt :/

--
Jag är grundare av och administratör på Linuxportalen. Kontakta mig om du har frågor, funderingar eller synpunkter kring Linuxportalen.se .