Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

Windows fråga.

Finns det något annat sätt att styra en windows server annat än något VNC liknande progrmm, där dator inte behöver vara inloggad, som är likt ssh på en linux och mac burk?

Kanske helt fel forum men jag har använt linux så länge o vet att ni kan:)

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

abergmans bild

Jag tror att man kan installera en SSH-server på windows, men jag skulle inte rekomendera det. Du kan ju logga på mha Remote Desktop och då kommer du ju att loggas in mot maskinen precis som om du satt vid den. RDP finns integrerat i alla Windows servrar, men det är inte säker att det är påslaget.

jelhs bild

Det förutsätter väl Windows XP Pro eller liknande vill jag minnas.