Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

Förslag till morot

Jag har en liten idé med det här med donationer.

Iaf min idé med det, är att man inte bara får en grön gubbe, utan att man flaggas också som "säker" och på så sätt slipper bråka med mollom när man skriver inlägg. Jag har iaf väldigt svårt att tro att spammare skulle vilja lämna en donation för att dränka linuxportalen i dynga. Jag tror detta kan ge folk en liten motivation att kanske ge er en tia extra.

Hoppas verkligen ni får igång sms donationer snart, oavsätt.

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

JanPihlgrens bild

Ett avlatsbrev?  Wink

Men jag tycker idén är god.

polters bild

Det låter som en mycket god idé!

tux-svens bild

Bra förslag.  

---

Windows are for houses, Linux is for computers!

jonasbjorks bild

Jag tar med mig detta in i grottan och funderar lite. "Risken" är att man kan köpa sig fri från spamkontrollen.. Fast man lär ju fastna i moderatorernas makt iaf..

SMS-donationerna kommer snart igång igen iaf. Jobbar på det.

--
Jag är grundare av och administratör på Linuxportalen. Kontakta mig om du har frågor, funderingar eller synpunkter kring Linuxportalen.se .

ein.anderssons bild

Tänkte mer bara so men morot, skriver man skit så skall man behandlas precis där efter. Utan mer att jag själv stör mig på att skriva in dom få tecken ibland, och skulle kunna tänka mig en tia då och då för att bli av med det. Tillför inga extra rättigheter eller specialförmåner utan bara gör livet lite enklare.

Denna text får användas enligt CCommons BY-ND 2.5 med undantag från att den inte får kopieras, sändas eller distribueras utan att informera mig

Charlies bild

Jag tycker det är en fantastisk idé! Och detta kan ju vidareutvecklas i det oändliga! Tex kan man ju ta betalt per bokstav man får skriva i ett svar, eller helt enkelt köpa sig fri helt och hållet från att svara. Till slut har man donerat så mycket att Jonas kan ta ut lön för att sitta och svara på inlägg åt medlemmarna!

Jag tycker faktiskt det är en riktigt bra idé. Jag tror inte heller nån tänker betala för att spamma. En donation visar ju på att det är en "riktig" medlem!

Fast jag är fortfarande inne på att man borde donera 1% av sin totala månadsinkomst till LP den 25 varje månad!

leochingkwakes bild

1% av min inkomst... det är inte många ören det inte... kan vi ta den siste förresten? Jag får pengar runt månadskiftet. Inte den 25:e... Smile

Charlies bild

Det är det som är så fint med procentsatser. Alla drabbas "lika". Men självklart kan vi ta den siste! =)

leochingkwakes bild

Jo det är en smidig lösning. En procent... får se framöver vad man kan åstakomma. Smile