Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

UltraEdit

Flytta gärna till rätt del av forumet, men jag hittade inget bättre ställe än offtopic.

Jag laddade ner demoversionen på UltraEdit (https://www.ultraedit.com/store/product.php?productid=16325) till Linux. Jag kör UltraEdit i Windows på jobbet i princip varenda dag, så gissa om jag blev glad när jag såg att det släppts till Linux.

Nu när jag testat demoversionen vill jag handla. Men jag blir inte klok på hur det fungerar med licensen. Om jag köper en licens nu och laddar ner versionen till min maskin som ett .deb-paket till min Ubuntu 9.04 men sen installerar om burken om två veckor och slänger in 9.10, måste jag köpa en ny licens då för att kunna ladda ner .deb-paketet till 9.10? Nu skiljer sig inte 9.04 och 9.10 kanske så mycket, men säg att den ena hade varit till Suse tex. Jag tycker nämligen att om jag köpt en licens borde jag få ladda ner den till kommande versioner av Ubuntu livet ut, men bara denna version. Jag är ju inte intresserad av att köpa en licens som täcker in nyare versioner av själva UE.

Nån som vet? 

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

polters bild

Mejla distributören och fråga.

fredentofts bild

https://www.ultraedit.com/store/product.php?productid=16325

Som jag tolkar det när de skriver user based licensing att det gäller även mellan distar.

-
För övrigt anser jag att trådindenteringen måste lagas
-
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-