Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

Palm

PalmOS-enheter finns det något som heter under inställningar. Är det här jag kopplar in iPhone och HTC telefonerna för synkning?

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

FoHs bild

Nej, någon synkning mellan de telefoner du nämner och Linux får du pilla lite extra med. Det är nog helt enkelt för Palm-enheter.

kopelloss bild

Vad är palm-enheter för något? Lustigt att det heter just Palm, för jag kommer ihåg att det under förra årtusendet fanns handdatorer som hette Palm som brukade användas hyfsat flitigt ute på företagen. Men de slogs ut då folk istället började synka vanliga Ericssons å Nokia å sånt eller Compaq iPaq. Sedan kom ju tuffare modeller typ HTC och iPhone.

FoHs bild

Jo men det är väl just sådana handdatorer det är frågan om, om jag uppfattat det rätt Smile

Beroende på vad du vill åstadkomma så kan du kika in Funambol: http://www.linuxwiki.se/index.php/Mobiltelefoner_och_Linux

Då är det dock fråga om Over-the-air-synkning och inte att telefonen synkas när du sätter den i docka eller sånt.