Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

Cairo dock frågor.

Hej.

Har laddat ner Cairo Dock, tycker den fungerar bra men har 2 problem, och jag har sökt och sökt men inte hittat en lösning.

prob 1: Alla fönster jag öppnar hamnar ovanför själva dockan vilket hör fönsterna väldigt små, (sitter på 10" skärm) , LÖST!

Prob 2 : Vill lägga ut vissa saker som desklets, tex klocka, temp osv. Men inte med orginal ikoner, + att det blir som en genomskinlig "glasruta" runt ikonen som inte ser så snygg ut.Vill ha lite mer textbaserat för tex hdd, temp, wifi osv.

Ute efter stilen på bifogad bild

Tacksam för hjälp eller tips på var man kan få bra läsning Wink

BilagaStorlek
1250291008_cab3cd8062_big.jpg71.06 kB

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

frilas bild

Du skriver inte om du kör med Compiz aktiverat. Jag hade nämligen samma problem med "glasruta" runt ikonerna men det löste sig när jag valde Compiz.

FoHs bild

Det där med texten kan du säkert få till med conky, man kan även lägga in bilder i det. Kommer garanterat bli en del pillande dock Smile

Laser_Bladers bild

Tack för svaren, kör kopis bytte ikon på klockan och det löste glasrute problemet iaf på klockan, men batteri ikonen vill inte.

hade varit kul med textbaserat diskret info för temp och batteritid eftersom man sitter på laptop. Men orkar inte pilla för mycket hehe.

FoHs bild

Jag tror det är lite svårt att hitta något som är textbaserat och väldigt enkelt... Att behöva gå in i en konfigurationsfil och ändra är nog ett minimumkrav Smile

ein.anderssons bild

testa att bara skriva acpi så får du både temp och batteri Wink

Denna text får användas enligt CCommons BY-ND 2.5 med undantag från att den inte får kopieras, sändas eller distribueras utan att informera mig