Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

Drivrutin till Agfa Snapscan Touch [Löst]

Är det någon som vet var jag kan hitta drivrutin till min gamle scanner Agfa Snapscan Touch (jag trodde den lagt av men det var bara strömadaptern som lagt av) 

Jag har Linux mint Gloria KDE. Har googlat efter drivrutin och vad jag förstått ska det finnas, men jag når aldrig ända framm :(  Tacksam för tips, för jag gillar min scanner och hatar att kasta saker som fungerar!

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

FoHs bild

Den verkar ju stödjas av Sane så det bör ju böra vara att plugga in och köra. Om nu Sane och Xsane är installerade förstås, kolla det Smile

Du kan ju se efter om drivrutinens product och vendor IDs stämmer med de som står på sidan nedan, de ska vara 0x06bd/0x0100. Det kan du göra med kommandot lsusb, eller ja, den kanske inte kopplas in med USB? Då vettekatten vad man använder för kommando.

http://www.sane-project.org/sane-mfgs.html#Z-AGFA

ninnas bild

Tackar!Smile
Jovisst så fanns Xsane. Jag hade missat det men det är så mycket nytt, installationen är bara 1 vecka gammal.
Anslöt med USB och sedan fungerade det utan pill. Vilket trevligt scanningprogram, mycket bättre än Scan Wise som följde med till Windows. (finns f ö ingen win-drivrutin efter XP)

Kommer nog inte att använda scanner så mycket på denna laptop (Dell latitude D610), det är så tjorvigt att flytta kablar mellan den och den stationära.  Men jag kan inte låta bli att testa. (Skrivaren Canon 5000i och min ritplatta Wacom fungerar oxå)

Det mesta brukar faktiskt fungera under Linux även fast det finns en myt om motsatsen.

Och det är klart att man ska testa, jag testar all ny hårdvara jag kommer över oavsett vad det är för något.

FoHs bild

Xsane är ett trevligt program. Det är väldigt funktionsrikt. Dessvärre är det inte världens bästa grafiska gränssnitt Smile

bittins bild

+1