Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

Laserskrivare

Hej, skulle vilja ha tips på färglaserskrivare som fungerar utan problem både i Ubuntu samt windows, det ska vara en nätverksskrivare samt trådlös. Några förslag?

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

Lasps bild

Jag har en CLJ 2600n (2 st) som fungerar mycket bra i nät. Bäst är den med Os X.

Inte säkert att den rullar i alla Linux distar.

frilas bild

En sån har jag åxå men får inte drivrutinerna att utföra en snygg färgutskrift. Resultatet blir mycket grovkornigt nästan artefaktliknande. Vilka drivrutiner kör du och i vilken dist.

I Vista blir det perfekt... Stare

mindlights bild

I så fall är det nog det enda som blir perfekt i Vista Wink

---------------------------
Q: What is the difference between Bill Gates and Batman?
A: Batman beat the penguin...

frilas bild

Då har jag ju någon anledning att ha det kvar... Smile

johnh3s bild

Kolla på denna lista:

http://www.openprinting.org/printer_list.cgi

För att vara säker köp bara en skrivare som har tre pingviner.

Perfectly YESYESYES
Perfect printers work perfectly; everything the printer can do is working also under Linux and Unix. For multifunction devices, this must include scanning/faxing/etc.
Mostly linuxyes.pnglinuxyes.png
These printers work almost perfectly - funny enhanced resolution modes may be missing, or the color is a bit off, but nothing that would make the printouts not useful.
Partially linuxyes.png
These printers mostly don't work; you may be able to print only in black and white on a color printer, or the printouts look horrible.
Paperweight NO
These printers don't work at all. They may work in the future, but don't count on it.

fingal12s bild

Tack för tipsen, håller på och kollar på länksidan som johnh3 skickade, får se vilken jag väljer, det är ju en

del att välja emellan. Återigen tack för tipsen!!

pingus bild

En rekommendation är att välja skrivare med postscript-stöd.
Fungerar "alltid överallt"!

----------------------------
In Pingvino veritas!

http://www.tuxit.se
http://blogg.skuttungecity.se

bittins bild

Openprinting är en fin sida =) 

marremuss bild

HPs prylar funkar superfint.

Marre!

Ora et Labora

bittins bild

Håller helt klart med, den enda skrivare jag har provat är en HP LaserJet P1005 och den verkar funka perfekt i Windows 7 också så min Farfar verkar nöjd Tongue

d96jls bild

Håller med!

Jag har en CP2025dn och är väldigt nöjd! Fungerar fint i olika versioner av (k)ubuntu.

Det kostar såklart lite mer med duplex- och nätverksfunktion, men det är värt lite att lätt kunna skriva ut dubbelsidigt och i o m nätverksfunktionen slipper man ha skrivaren bedvid en server eller kopplad till en viss dator att skriva ut från.

rickards bild

EDIT: Du kan ignorera nedanstående då jag missade att du skrev "färg".

Jag har en sådan här:

www.samsung.com/us/consumer/office/printers-multifunction/black-and-white-laser-printers/ML-1630W/XAA/index.idx

Då den är trådlös har jag kunnat gömma den bakom fotöljen i vardagsrummet och använder den där som ett tidningsbord då den laddas från sidan.

Fungerar bra i både ubuntu och windows, som efterfrågat. Inga drivrutiner behövde installeras.