Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

Implementera MessageLabs API

Tjena!

Jag är delaktig i ett projekt på jobbet och vi överväger att jobba en del med Symantec messagelabs mailtvätts funktioner och för att göra detta vill de att man skriver egna appar mot deras API.

Jag vet vad jag tycker om det, men det hör inte hit, det jag vill veta är vad ni tror att det kan ta i tid att implementera de funktioner som finns i API:t. Jag bryr mig inte om språk eller plattform, jag vill bara ha lite tidsuppskattningar.

Kraven är att det ska vara användarvänligt och gärna webbaserat.

API:t hittar ni här: http://imageserver.messagelabs.com/EmailResources/ServiceAdminGuides/Par... VARNING PDF Smile