Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

cd-labels

Hej!

Jag var å köpte "plexygear studio CD/DVD-Labels" på Kjell&Co. På deras hemsida kan man ladda ner en .dat-fil som man använder som mall i "Nero CoverDesigner". Jag vill inte betala för ett jädrans program bara för att jag vill skriva ut cd-etiketter.

Jag har hittat en hel del mallar på nätet som man kan använda sig av i Ooo, vilket jag har gjort. Men det fungerar inte som det ska, måtten stämmer inte överens med själva papperet.

Är det någon som har köpt likadana papper som mig å lyckats hitta/skapat en mall som passar för tex Ooo?

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

leochingkwakes bild

Kanske nån av dessa kan hantera det på ett bra sätt?
http://www.linux.com/archive/feature/153788

Här finns mallar, kanske du kan hämta hem nån som passar det du själv har?
http://www.worldlabel.com/Pages/openoffice-template.htm

fingal12s bild

Tack för den första länken den gav mig 1 bra program för cd/dvd labels, nämligen koverartist, som var

exakt det jag har letat efter länge. Och God Jul!

krippas bild

Har provat alla som finns på worldlabel.com. Jag får ingen ording på det...men gLabels har varit bäst hittills

Behöver du en erfaren snickare? Kontakta mig på 0735462046 eller maila larssons.byggtjanst@gmail.com

bittins bild

kör själv alltid gLabels Smile