Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

Mailserver i debian qmail... ?

Hejsan.

Måste nu installera om min epost server (qmail) installation, på ett nytt system.

Har redan provat på att installerat qmail men det funkar ej. den ger massa fel mess.
Bör ju bero på att det va rätt länge sen de slutade att utveckla det?
Skulle även vilja ha över all mail som finns i det gamla qmail systemet. som ej är installerat med mysql support.
Bör även säga att det är 2 olika burkar som jag håller på med. Nya och gamla systemet.

Det nya systemet är senaste Debian 5.0.3. 64bits.

Det jag vill ha är en mailserver som kan hantera 2-3 olika domäner.
Jag vill inte ha lokala användarkonton på systemet utan virtuella users.

Även att det nya systemet kan hantera squirrelmail.
Hittade en guid med postfix som körde via mysql och använde postfixadmin fick aldrig det att rulla som det va tänkt
Någon som har en ide hur man ska lösa detta?
Vore tacksam för svar omgånde.

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

pluckers bild

Följande guide kanske kan vara till hjälp, http://www200.pair.com/mecham/spam/virtual2.html (om det inte var den guiden du redan har försökt med:)

/Micke