Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

LÖST Snabbstartad Dualboot?

Hej. Jag är nybörjare vad gäller Linux men skulle vilja ha råd om en snabbstartad dual boot dist istället för mitt W7HP när jag bara skall surfa eller strömma film eller svtplay.

Har tidigare provat Linux MInt 7 & uppskattat det men måhända finns det mindre mer snabbsstartade distar för mitt behov?

Jag har en HP dv6-1220so med Intel Pentium Dual Core T4200, 4GB intern minne & ATI Mobility Radeon HD 45

30. Vore praktiskt om disten stöder alla drivrutiner från start.

Tacksam för nybörjarsvar.

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

b-berskis bild

Hejsan!

Kolla in xpud. Ett mini linuxsystem som startar upp på 10 sekunder.
http://xpud.org/

Mvh B-Berski

1Newbes bild

Hej & tack för snabt svar!

Har provat xPUD 0.9.2 med blandade kännslor. Visst snyggt rent & snabbt men naturligtvis har jag Broadcom nätverkskort så jag fick problem med min trådlösa anslutning.