Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

Infoga bilder i kommentarer på LP

Verkar inte som det går att ladda upp och infoga bilder i kommentarsvaren. Att bifoga bilder i huvudinlägg går bra, men var hamnar bilderna som man laddar upp i svaren? /userfiles/ enligt länken, men ingen bild dyker iaf upp. Någon moderator som kan titta på det?

BilagaStorlek
cups.png99.59 kB

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

FoHs bild

Ingen moderator som kan tänkas titta på detta och kommentera?

hoths bild

Menar du så här? 

----
Linux växer snabbast!

FoHs bild

Just precis, men försök göra det med en egenuppladdad bild från en kommentar. Då är det svårare, eftersom sökvägen inte verkar stämma Smile

hoths bild

Testar, laddar ner din bil, byter namn på den och laddar upp den igen. Länkar sedan in den på sidan...

Hmm, det gick ju fel... Sad

Det kom upp enm konstig liten tom ruta i Firefox efter att uppladdningen var klar. Något gick väl fel där, kan man tro.

----
Linux växer snabbast!

FoHs bild

Mm, precis. Uppladdningen verkar ju ske, för den ger ett felmeddelande om man laddar upp en fil med samma namn. Verkar vara sökvägen som inte stämmer. Så frågan är var de hamnar egentligen, det är inte i samma mapp som bilderna i huvudinlägget ser det ut som (dvs /system/files/), men det borde väl vara det kan jag tycka.

hoths bild

Noterade det också. Testade med några andra varianter, fungerade inte.

"Admin, hallå hallå! Admin, hallå hallå koppla mig till..."

(Någon admin får titta på detta!)

----
Linux växer snabbast!

jonasbjorks bild

Tjena nixen! Jag skall kolla på detta i helgen. Återkommer.

--
Jag är grundare av och administratör på Linuxportalen. Kontakta mig om du har frågor, funderingar eller synpunkter kring Linuxportalen.se .

FoHs bild

Kanoners!