Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

skrivartrubbel

hej på er igen

jag har lite trubbel med skrivaren, den börjar skriva ut som den ska men sen stannar den mitt i utskriften o står där o "tänker" hur länge som helst,sen kan den efter flera minuter sätta igång igen om jag har tur. Är det nån som har en aning om vad det kan bero på? Jag kör linux mint 8 o skrivare är en hp photosmart 2575 all in one

mvh bengan

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

tux-svens bild

Den kombinationen av skrivare och Linux borde gå som hej.

Man får ju uppfattningen att den buffrar ditt dokument av någon anledning..  Är det ett speciell utskrift det händer med eller blir det så vad du än skriver ut?

Har det funkat tidigare?

---

Windows are for houses, Linux is for computers!

bengan2s bild

det händer nästan jämt o har varit så hela tiden tror jag, nu skriver jag inte ut så mycket men när jag gör det så vill jag ju att det ska funka, för övrigt så funkar mint kanon även med ati kort Smile

tux-svens bild

Själv har jag en snarlik maskin, hp 2610, och den funkar kanonbra.

Blir det likadant om du skriver ut en testsida?

Nu spånar jag lite..:  Finns det ett inbyggt minne i skrivaren, där utskriften mellanlagras??   Eller strömmas utskriften undan för undan till skrivaren?   Någon som känner till hur det förhåller sig?

---

Windows are for houses, Linux is for computers!

bengan2s bild

jag provade skriva ut igen, en sida går bra men sen stannar den av nån anledning,   skumt,  när jag tittar i utskriftshanteraren står det behandlar men inget händer, märkligt eller hur

FoHs bild

Har även jag en HP-skrivare som fungerar felfritt i Ubuntu 9.10. Jag har dock installerat drivrutiner från HPs hemsida. Möjligtvis finns det uppdaterade drivrutiner som kan hjälpa till: http://hplipopensource.com/hplip-web/index.html