Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

Få fram kolumner i MySQL från vald tabell

Tjena! Grejar med att få fram kolumner som sagt från tabeller. Jag vet sql-satsen, det är SELECT column_name FROM information_schema.columns WHERE table_name LIKE 'userInformation' Problemet är att det returnerade resultat visar dubbla poster! I have no clue whats goin on??

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

dikatlons bild

Nej men visst se ni, jag kom på att.

Det finns andra databaser som har samma tabell och struktur....

En bättre query är detta:

SHOW COLUMNS FROM databas.tabell

- ARCH LINUX -

abergmans bild

SELECT * FROM tabell funkar juju också;)

dikatlons bild

Alltså få fram kolumnernas namn, inte värden =]

- ARCH LINUX -

abergmans bild

jag insåg det när jag skrivit kommentaren, men orkade inte rätta mig:p