Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

Hur kan man ta bort blogginlägg? [LÖST]

Hejsan allihopa

Jag skrev för någon månad sedan om ipv6 som ett blogg inlägg på denna sida. Jag upptäckte efteråt att det kanske skulle passa bättre att skriva det i forumet istället. Dock då verkar det som att som skapare av bloggen inte kan ta bort bloggeninlägg utan bara ändra innehållet. Jag har inte hittat någonstans där jag kan ta bort blogginlägg som man har skrivit.

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

leochingkwakes bild

Det togs bort av nån anledning vid senaste uppgraderingen, innan kunde man ta bort genom ett knapptryck. Nu kan bara admins ta bort. Kanske moderatorer också?

Mysticsams bild

Tack för svaret.

Då skall jag vänta att skriva något tills att jag har kontroll över mitt egna material jag skriver. När kan man vänta sig att funktionen kommer tillbaka?

abergmans bild

tyvärr så har du nog inte rätt att ta bort det själv. Jag kan avpublicera det åt dig om du vill.

Ska se om jag kan slå på så ni kan hantera era egna bloggar igen.

tux-svens bild

Hur går det med eventuella svarsinlägg till bloggen då?  Försvinner de åxå eller blir de "hängande i luften"?

---

Windows are for houses, Linux is for computers!

abergmans bild

Nej de är knutna till inlägget alltså försvinner de med.

Mysticsams bild

Abergman jag skulle bli glad om du kunde ta bort mitt enda blogginlägg jag har skapat Smile om du har dom rättigheterna, om inte så ,önskar jag att någon med dom rättigheterna kunde göra det.

Tack på förhand.

abergmans bild

ja hade kunnat göra det ,men nu kan du göra det själv Smile

Mysticsams bild

Tack så hemskt mycket!

Blogginlägget är nu borttaget.

abergmans bild

Inga problem! Synd att du tog bort inlägget bara Smile Då blev det mindre kunskap kvar på LP Sad Wink

tux-svens bild

Har du en "re-do" knapp åxå?   Wink

---

Windows are for houses, Linux is for computers!

abergmans bild

Tyvärr inte, men man kanske skulle skapa en "Do"-knapp som magiskt skriver ett inlägg åt dig?

Mysticsams bild

Saken är det att det blogginlägget är med samma innehåll som detta forum inlägg så att det har inte kommit bort någon information som inte redan finns på lp.