Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

Gnutiken kör filmserie för ökad medvetenhet om Creative Commons

Hej! Här kommer min första post och det blir ett tips om filmvisning och Creative Commons.

Nästkommande torsdag (4:e mars) fortsätter Gnutiken, i samarbete med FFKP sin kampanj för att driva uppmärksamhet till Creative Commons då vi visar filmen Nasty Old People, regisserad av Hanna Sköld.

Precis som förra visningen håller vi till på Gnutiken, och börjar runt 18:00. Facebook-event.

Var?

Gnutiken i Göteborg, Övre Husargatan 27, nära Linnéplatsen

När? 18.00

Frivillig entréavgift

Välkomna!

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

razors bild

Evenemanget blev väldigt lyckat! På onsdag, 10/3, så kör vi nästa film, Us Now. Dessutom gästar juristen Karl Jonsson från svenska Creative Commons och föreläser om vad CC är och hur licenserna fungerar. Start 18.00 onsdag 10/3, Gnutiken, Ö.Husargatan 27 Göteborg Läs mer

Gnutiken International Free Software Cooperative - Everything GNU and Linux
http://gnutiken.se/en | e-butik | Gnutikens blogg

bittins bild

Skulle gärna kommit om jag bodde närmare Göteborg, men tyvärr Sad

razors bild

Vad synd! Men nästa väcka är det ny film! Valkaama, en Tysk-Polsk film som jag inte sett men som verkar lovande Smile

Rikard

Gnutiken International Free Software Cooperative - Everything GNU and Linux
http://gnutiken.se/en | e-butik | Gnutikens blogg