Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

Kan man få panelkalendern att visa vart mötena är?

I ubuntu kan man få panelappletten som visar klockan att även visa möten man har i sin evolutionkalendern, vilket är ganska användbart. Av någon anledning visar den dock inte platsen som är inlagd för mötena vilket jag finner ytterst irriterande emedan jag använder det för att hålla koll på mitt schema över föreläsningar och labbar som är spridda över ganska många olika lokaler.

Jag har rotat runt en del i både gconf och evolutions inställningar och ingestans går det att välja att plats ska visas i standardutförande utan går endast att se antingen i en mouseover (i evolution, inte appletten) eller om man öppnar uppgiften för redigering i evolution. Vet någon om det går att få evolution och appletten att visa platsen för mötena direkt (utan att man behöver ge sig på att skriva om någondera) eller är det bara att ge upp? Google ger bara brus och inget vettigt (söktermerna har för mycket kopplingar till annat).

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

FoHs bild

Har du sökt efter andra applets? Kanske finns en annan kalenderapplet att få tag i som fixar det.

En annan tänkbar lösning är kanske att använda sig av, och nu gissar jag, Google Desktop med tillhörande kalender-widget och sedan synka mot Google Calender (Evolution har väl stöd för online-kalenders). Det hade varit något som jag skulle ha tittat på, men det är väl inte en riktigt optimal lösning på ditt problem.

Pettmans bild

Kan annars göra det till ett litet programeringsprojekt att skriva en som fungerar som jag vill i python och glade. Inte just nu dock.