Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

Mobiltelefon och Ubuntu

Jag har en Samsung Mobil med Petskärm och när jag pluggar i USB-kabeln till den i en Ubuntu 9.10  dator så reagerar inte Ubuntu alls, bara mobilen att USB-kabeln är i. Fungerar inte Samsungs Mobiler med Linux eller är det bara visa modeller av Samsung som ej fungerar?

Min gamla mobil Nokian  den kände den av

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

FoHs bild

dmesg ger mer information om vad "Ubuntu" gör efter att du stoppat i den. De flesta telefoner kräver ju att man aktivt anger att den ska gå in i USB-läge för att den ska dyka upp som en masslagringsenhet i operativsystemet. Är det något du kikat på?

tobbe77s bild

Ser I Mobilen att det finns att man kan välja masslaring

Linux är den kryptonit som gör Microsoft svagare

bittins bild

Prova välj det och koppla in den igen?