Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

Cisco AnyConnect

Hallå alla glada! Här kommer det första och
förhoppningsvis inte sista inlägget på detta forum.

Gick i förra veckan från Debian stable till
Debian testing då jag tyckte / trodde jag var mogen för det. Fått så gott som
allt att lira som jag vill, förutom Cisco´s AnyConnect VPN mot jobbet.

Får detta felmeddelande när jag försöker
koppla mig mot vpn-koncentratorn.

error: Connection
attempt has failed due to server certificate problem.

Och självklart har jag spanat runt på webben
efter liknande problem och hittat en handfull Ubuntu-användare som har samma symptom.
Dock ingen som löser mitt problem.

Lirade fint i stable ska jag väl påpeka.

Något tips hur jag skall bråka vidare med
problemet!?

//Andreas

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

pingus bild

Vad använder du för program för att skapa uppkopplingen?
Jag hade problem med kvpnc, ville inte lägga upp en OPenVPN på rätt sätt. Jag löste det genom att köra direkt från terminale (#openvpn <configfile>), vet inte om det går att göra med Cisco's dock.

----------------------------
In Pingvino veritas!

http://www.tuxit.se
http://blogg.skuttungecity.se

red-s bild

Det är Cisco's egna programvara. AnyConnect v2.4.0202

Inte försökt med openvpn ännu. 

//Andreas