Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

Installera en gammal HP skrivare i Ubuntu 8.04.4

Hej! Skulle installera gammal HP skrivare som heter 1120C, fast den skriver bara ut lite mer än 1/3, sen stannar den. Jag valde HP Deskjet 1120C Foomatic/hpijs [en] (rekommenderad)

Drivrutinerna:

HP DeskJet 1120C Foomatic/hpijs [en] (rekommenderad)

HP DeskJet 1120C - CUPS+Gutenprint v5.0.2 Simplified [en]

HP DeskJet 1120C - CUPS+Gutenprint v5.0.2 [en]

HP DeskJet 1120C Foomatic/cdj850 [en]

HP DeskJet 1120C Foomatic/pcl3 [en]

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

FoHs bild

Du skulle kunna testa att ladda hem en uppdaterad version av HPLIP och se om det blir bättre: http://hplipopensource.com/hplip-web/index.html

Lyfangs bild

Jag får följande:

Installation Wizard

You have selected Ubuntu 8.04.2 using the HP Deskjet 1120c Printer.

Ubuntu 8.04.2 supplies HPLIP 2.8.2 and it does support your printer.

As the version of HPLIP supplied with your operating system supports your printer, you may continue to use that version of HPLIP.

You may now optionally download the latest version of HPLIP to get access to new features and bug fixes.

http://hplipopensource.com/hplip-web/index.htm

Jag har för mig att jag fått det att fungera förut, men jag tror det var utan min USB till parallel adapter. Kör med en nyare dator nu som saknar LPT1 port på datorn.

FoHs bild

Jag fick samma sak, men tänkte rekommendera det ändå. Det kan ju tänkas att det fungerar bättre i den nyare versionen, även fast de hävdar att stödet ska finnas även i den gamla. Det är ju med Linux-mått mätt väldigt enkelt att uppdatera, bara en run-fil att köra igång tror jag Smile

Lyfangs bild

Kan det bero på SUNIX USB till parallel adaptern?

Lyfangs bild

gedit 2.22.3 lyckades skriva ut 1/4s sida text.

Lyfangs bild

Skriven ser ut att fungera med HP DeskJet 1120C Foomatic/hpijs drivrutinen och LPT porten. Skrev nyss ut en bild i GIMP.

Lyfangs bild

Det löste sig med Linux Mint 9. Nu kan jag skriva ut med SUNIX USB till parallel adaptern och HP Deskjet 1120c, hela sidan skrivs ut nu.