Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

Linux Mint

Nån som vet om youtube klienten "minitube" kan installeras i mint 7 gloria 64 bit , finns som standard i mint kde . det fungerar inte att installera i terminalen eller synapt , eller om isåf vad är det för komando ?

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

tux-svens bild

Det är inget jag använder själv, men så här stod det på nätet:

"If you use Ubuntu, Minitube is in the getdeb.net repository"

så det är väl samma för Linux Mint åxå. Smile

---

Windows are for houses, Linux is for computers!

steken410s bild

när ja installerar nått så skriver jag i terminalen #sudo apt-get install amsn   tex 

men det fungerade inte med ...install minitube ?

Varför använda Microschitt när det finns Linux Mint !

FoHs bild

Minitube finns inte med som standard i paketarkivet i Ubuntu (och därmed inte i Linux Mint misstänker jag). Varför det finns med i KDE-versionen "som standard" kan jag inte svara på riktigt. Du kan installera det härifrån: http://www.getdeb.net/software/Minitube

steken410s bild

Hm får det inte å fungera hittar inte rätt paket .är ju inte så bra på engelska heller.!

ja har en intel pentium dualcore och mint 7 gloria 64 bit

kärna Linux 2.6.28-11 generic

Gnome 2.26.1

FoHs bild

Ladda ned följande deb-paket och installera: http://archive.getdeb.net/install_deb/getdeb-repository_0.1-1~getdeb1_all.deb

Sen ska det bara vara att klicka på "Install now" under bilden på sidan http://www.getdeb.net/software/Minitube

steken410s bild

Hm något blev installerat när ja klickade på länken men vet inte vad , hittar inte minitube iaf

FoHs bild

Har du varit in på båda länkarna? Den första är ett deb-paket för att lägga till Getdebs paketförråd i din distribution. Den andra använder du för att faktiskt installera Minitube. Men om du installerat det första kan du testa sudo apt-get install minitube igen (möjligtvis måste du köra sudo apt-get update först).

steken410s bild

aha såg den andra länken efteråt , men måste ha blivit nå fel , måste nog installera om allt i gen får nå fel medelande

steken410s bild

den andra länken blir följande :  Firefox vet inte hur den här adressen ska öppnas eftersom protokollet (apt) inte är associerat med något program.

FoHs bild

Trodde första länken skulle fixa det. Men om du installerat den första så ska du nu ha Getdebs paketförråd, och då kan du som sagt installera Minitube via apt-get så som du försökte från första början.

tux-svens bild

Hade Minitube varit standard i Mint KDE hade den gått att ladda ned med Synaptic. Däremot kommer den tydligen med i kommande Ubuntu 10.4/Mint 9. (KDE 4.4)

---

Windows are for houses, Linux is for computers!

steken410s bild

aha ok , ja sög ner mina distar från mints sida så antog att det var standard i kde , men har inte testat det så mycket så är inte så insatt i det .