Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

Mp3 stöd i opensuse 11.2

Hej alla opensusare mp3 stöd i opensuse hur lägger man till det eller är det där??

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

extons bild

Gå hit http://en.opensuse.org/Package_repositories och lägg till Contrib

Installera sedan t. ex. VLC.

LINUX.EXTON.NET

tobbe77s bild

det finns två Contrib och ena är ju standar och en factory

och klickar jag in på en av dom så får jag klicka in vilken 32 eller 64-bit men då kommer jag ju på en adress som är denna

http://download.opensuse.org/repositories/openSUSE:/11.2:/Contrib/standa...

och då är det hur mcyekt som helst att klicka på för att installera finns det inge enklare sätt?

Linux är den kryptonit som gör Microsoft svagare

extons bild

V g läs HÄR hur man lägger till repos i openSUSE.

LINUX.EXTON.NET

bblins bild

Du ska inte göra på samma sätt i opensuse som ubuntu.

Du ska addera packmans repositorie och sen söker du bara efter lame och mp3,

samt det vanliga som du måste ha, smplayer, mplayer, mplayer-plugins och win32-codecs.

Och addera även videolan, så du kan installera vlc och libdvdcss (för krypterade DVD)

MP3 är en proprietär grunka som har en licenskostnad per kopia, så ifall den skulle skickas med i paketet så skulle du förlora din rätt att kopiera din skiva som du vill , och det är inte vad vi kallar frihet, så ett par extra klick är inte ett så hemskt dyrt pris.