Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

Dela upp kod och html?

Hej!

Håller på med en applikation, men upptäcker efter ett tag att allt blir så oerhört rörigt och ogenomskådligt. Finns det nåt vettigt sätt att dela upp HTML och PHP-kod? Dvs, all HTML och PHP ska helst vara helt separerad.

Tips i rätt riktning mottages tacksamt. Smile

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

jonasbjorks bild

Det du vill ha är en template engine, en populär sådan för PHP är Smarty som du hittar på http://www.smarty.net/

--
Jag är grundare av och administratör på Linuxportalen. Kontakta mig om du har frågor, funderingar eller synpunkter kring Linuxportalen.se .

dps bild

Tack för tipset!

Ska ta och testa det. Hittade även på Sympony Framework, men det verkar tyvärr ganska ganska mycket att sätta sig in i.

jonasbjorks bild

Symphony är iof bra, men mer omfattande än att bara separera HTML och kod. CakePHP är ett annat ramverk som är trevligt att jobba med.

--
Jag är grundare av och administratör på Linuxportalen. Kontakta mig om du har frågor, funderingar eller synpunkter kring Linuxportalen.se .