Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

minimering av fönstret/fönstret försvinner helt

Hejsan! Jag satt inatt,och lekte med Linux Mint8,och på något sätt (hua) så råkade jag klicka på något som gör att när jag ska minimera ett Fönster,så försvinner det helt från hela skrivbordet,ut utanför aktivitets/arbetsfältet...fattar inte hur jag får det tillbaka,som det var tidigare Sad Tacksam för tips/hjälp. MVH: Pettis

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

hoths bild

Alt-Tab?

----
Linux växer snabbast!

pettiss bild

Tack! Jo alt-tab funkar..men inte "normalt" tillvägagångs sätt ,var tills igår.att minimeringen funka ner till aktivitetsfältet.. / Pettis

FoHs bild

Det låter lite som att det försvinner till en annan arbetsyta (workspace). Blir det samma grej om du stänger fönstret och öppnar det på nytt?

pettiss bild

Tack men jag kan inte öppna det på nytt..från varken arbetsyta eller någonstanns,,,helt väck är fönstret,,finns inget som stannar någonstanns på skrivbordet Sad

FoHs bild

Jag tänkte alltså att du skulle stänga programmet och starta det på nytt. Men det är nog som Jonas skriver nedan, så följ hans instruktioner Smile

jonasbjorks bild

Du har tagit bort aktivitetshanterar appleten, nu vad den heter.. Högerklicka på panelen och lägg till den igen.

--
Jag är grundare av och administratör på Linuxportalen. Kontakta mig om du har frågor, funderingar eller synpunkter kring Linuxportalen.se .

tux-svens bild

"Vad den nu heter.."   "Fönsterlista" kanske? Smile

---

Windows are for houses, Linux is for computers!

pettiss bild

Tack för namnet "fönsterlistan".. Wink

pettiss bild

Verkligen Stort Tack..funka klockrent ..nu e jag lättad o glad igen Smile