Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

Slackware 13.1 RC2 (-current)

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

mats_b_tegners bild

Nya ändringsloggar den 27 april, bla är X.org uppdaterat till 1.7.6.

Ändringsloggarna uppdaterade igen idag 30 april.

Kernel 2.6.33.3 idag den 2:a maj...

Bluez 4.x idag den 3:e maj...

X.org 1.7.7 idag den 5:e maj...

Java och Emacs uppdaterade 9:e maj...

Fri May 14 19:37:13 UTC 2010
Good hello! We will call this update Slackware 13.1 RC1. With this, the kernel, compiler, and glibc versions are "golden", and everything is pretty much ready to release. Last call for bug reports...

Nya uppdateringar idag den 16:e maj...innehåller bl a en säkerhetsfix till fetchmail.

Registered Linux User  #157454

If you like to cultivate insomnia.
Bed down with a pretty girl.
Amor vincit omnia.

baloos bild

jag önskade verkligen att jag kunde slackware..

men det är så svårt.. Smile

extons bild

Svårt? Vad är svårt?

Slackware är inte "svårare" än något annat linuxsystem (bara lite annorlunda).

LINUX.EXTON.NET

Lyfangs bild

Använder inte Slackware tgz för installationer? Då skulle jag påstå att apt är enklare för en nybörjare dvs. Debian baserade system som t.ex. Ubuntu, Linux Mint osv.

extons bild

Ett slackwareprogram installeras med kommandot installpkg MittFinaProgram.tgz. Hur svårt är det på en skala...?

LINUX.EXTON.NET

Lyfangs bild

Det tycker jag inte verkar så svårt. Programcentral för Ubuntu och Programhanterare (mintInstall) är ju det enklaste jag kan komma på (just nu).

mats_b_tegners bild

Slackpkg  som finns fr.o.m Slackware 13.0 är väldigt likt apt. Slackware har f ö två pakethanterare:

pkgtool samt slackpkg. Nuvarande officiella Slackwarepaket använder txz (tar+lzma)

Tue May 18 22:17:13 UTC 2010
Slackware 13.1 RC2. Expect a stable release when it's ready.

Mats 

Registered Linux User  #157454

If you like to cultivate insomnia.
Bed down with a pretty girl.
Amor vincit omnia.