Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

Hur minimerar man så man kommer till skrivbordet?

Hallå

Har nog bland det största spelnörd problemet! (Tänker inte på slö dator eller segt internet) Utan på att jag kan inte minimera spelet (tänker på heroes of newerth) så jag kommer till skrivbordet. har kollat runt lite på nätet och så men det verkar inte vara någon som funkar bra. oftast så blir det bara så att spelet och skrivbordet läggs ihop till en bild och börjar flimra. så tänkte kolla om det är någon vet hur man får det att funka bra. Jag använder den ubuntu versionen 10.04 lts(lucid lynx) men vet att jag hade samma problem på den 9.04 versionen.

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

Pettmans bild

Det är inte riktigt att minimera men man borde kunna köra flera inloggningar samtidigt och ha spelet på den ena och det andra joxet i den andra och sedan hoppa mellan de virtuella terminalerna med ctrl-alt-f[7|8].

LAltinells bild

Så kör jag alla mina spel, (hrm.. Quake3 och Savage2) fungerar perfekt! Är dessutom smidigt om man vanligtvis använder dualscreen, då jag använder en annan Xorg.conf till spel! Smile

tux-svens bild

Är det inte enklast att vrida på Compiz-kuben??  (Ctrl+Alt+(v/h)pil)

---

Windows are for houses, Linux is for computers!

Pettmans bild

Spel brukar ta tangentbordsfokus på ett sådant vis att compiz inte får något tangentbordsindata alls så det brukar inte fungera.