Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

Telia mobilt bredband [Löst]

Hej!
Är det någon som installerat telias bredband med Option iCon 505-modemet på Linux Mint ? Hittar inga anvisningar på telias hemsida.
Kan jag få det att fungera kanske jag kan omvända en just nu mycket o-nöjd windowsanvändare!

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

LAltinells bild

Kika in den här länken, de verkar gå att få igång med HSOconnect?

http://www.ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=103&t=40906

Lycka till! Smile

Lyfangs bild

Option Icon 505 ska i alla fall fungera med Linuxkärnan 2.6.30 

Skriv i Terminal

uname -r

http://www.linuxwiki.se/index.php/Mobilt_bredband

Linux Mint och Mobilt bredband
Gå till Menu, Inställningar, Nätverksanslutningar, Mobilt bredband, Lägg till.

Om det här inte fungerar kanske du kan prova LAltinells förslag.

ninnas bild

Tackar alla för tipsen, dock blev det inget av med att testa Option-modemet på min laptop. Det visade sig att hennes modem hade krånglat från början, hon hade även fått det utbytt och uppdaterat enligt alla konstens regler men till ingen nytta. Idag gick vi till Teliabutiken och fick det utbytt till ett Huawei 1750 och peppar peppar... Men mitt Ice-net var snabbare än hennes Telia och detta i Falun !??
Så trots Plus-Sverkers dåliga resultat för Net 1 (ice), så tackar jag min lyckliga stjärna att jag valde det. Förutom att det fungerar bra där jag behöver det så ger jag en eloge till dem för Linuxdrivrutiner, vänligt och bra bemötande i supporten samt tillgängligheten. Cool:

Får kanske tillfälle att prova era råd på hennes nya modem så småningom.