Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

Får man använda Tux i sin företagslogga?

Är på gång att starta ett eget konsultbolag snart, med inriktning på Linux. Just nu sitter jag o fipplar med firma-loggan, undrar om man får använda Linux-pingvinen i en sådan? Visserligen stiliserad o klart egen variant men fortfarande tydligt Tux.

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

johnh3s bild

Jag skulle tro att det går. Jag har sett Tux-pingvinen på en del D-link kartonger och liknande.

Pettmans bild

Det är ju för att visa att det är linuxkompatibelt, kan nog vara annat läge om man vill ha det som en del av en företagslogotyp.

FoHs bild

Kolla Wikipediasidan om Tux. Följande är copyrightinformationen på originalversionen:

The copyright holder of this file allows anyone to use it for any purpose, provided that you acknowledge lewing@isc.tamu.edu and The GIMP if someone asks.

Så jo, du bör kunna använda den. Själv har jag försökt flertalet gånger att få Tux på mitt Visa-kort genom Swedbanks Kort på kort-tjänst, men fått avslag varje gång med ett generellt hänvisande till tjänsten regler. Saknar kontaktinformation för att mejla dom och upplysa dom om hur det faktiskt ligger till, för som jag tolkar det finns det inga hinder för att använda Tux på kortet, trots att det är en logotyp.

pingus bild

Jaha, faktiskt ser det så enkelt ut!
Trodde den var licensierad under någonting typ GPL el. dyl, att läsa sådana brukar inte vara lätt!

(Kollade bara svenska wikipedia där fanns inte den texten.)

----------------------------
In Pingvino veritas!

http://www.tuxit.se
http://blogg.skuttungecity.se

mikehers bild

yay det där med tux på Visa kortet vill jag med ha cool ide Smile men som du säger man får väl upplysa dem.