Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

Webbsidor som inte kan visas i Linux

Skulle kolla www.eon.se, men det var ingen webbläsare i Linux som ville visa sidan.

Jag får följande felmeddelande:

Anslutningen till servern återställdes under hämtningen av sidan.

Jag har testat med Firefox, Opera och Chromium i

Ubuntu 10.04

Mint 9

Lubuntu 10.04

PCLinuxOS 2010.07

Mandriva 2010.1

Faktiskt fungerade sidan i Mandriva 2010.1 GNOME när jag använde Chromium 5.0

I windows funkar sidan felfritt.

Jag har testat med Chrome, Explorer, Firefox, Opera, Safari

Testet är utfört vid flera olika tillfällen och varje gång blir resultatet lika.

Märkligt eller hur ???????

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

fnurrs bild

Den ser bra ut för mig med Firefox 3.6.8 i Ubuntu 9.10.

/Fnurr

tux-svens bild

Sidan funkar med Chromium och PCLOS 2010. Provade även med Firefox i PCLOS 2010 och det funkade åxå. Fierfoxen är lite segare och det verkar som det är en massa java-jox på sidan .(Jag har NoScript aktiverat och ser att jag behöver öppna för detta java-jox)

---

Windows are for houses, Linux is for computers!

valdermans bild

Problemet är sannolikt med din uppkoppling, inte med sidan eller din webbläsare.

--
あるユーモアのないアホのため、シグナチャーをカエルことにした。カエルさん

1951s bild

Windows fungerar ju och jag har samma uppkoppling för Windows och Linux

1951s bild

OK valderman, jag backar, du hade rätt.

Med mitt mobila bredband från 3 fungerar sidan.

Det är med mitt mobila bredband Gateway D-35 från NET1 som sidan inte fungerar i Linux.

Om det går att göra något åt det vet jag inte, så problemet får väl anses vara delvis löst.

valdermans bild

Jag tror det är som så att din ISP har aningen skakig koppling till E-On:s ISP, och att det bara förhållit sig som så att den inte riktigt velat när du använt Linux. Jag har varit med om betydligt konstigare saker i nätverkssammanhang än så.

--
あるユーモアのないアホのため、シグナチャーをカエルことにした。カエルさん

pingus bild

Jag har också Net1, funkar utmärkt även på eon.

Ville bara tala om det för att öka förvirringen...   Wink

----------------------------
In Pingvino veritas!

http://www.tuxit.se
http://blogg.skuttungecity.se

1951s bild

Vilket modem använder du D-35 eller D-50, och vilken linuxdist använder du ?

pingus bild

Jag har D-35, Debian Lenny.

----------------------------
In Pingvino veritas!

http://www.tuxit.se
http://blogg.skuttungecity.se

tobbe77s bild

e.on skriver så här om hemsidan

Om webbplatsen
Webbläsare/skärmläsare

E.ONs webbplats stödjer i dagsläget fullt ut webbläsaren Internet Explorer version 7.0. Större delen av webbplatsen är också kompatibel med andra webbläsare. För att använda tjänsterna på Mina sidor, den inloggade zonen, rekommenderar vi dig som har PC att använda dig av Internet Explorer eller Mozilla Firefox. För Mac rekommenderas Mozilla Firefox.

Om cookies
Cookies

Dessa cookies används som hjälpmedel för dig att nå korrekt information och anpassa ditt besök till dina individuella önskemål. Du kan avvisa cookies genom att ställa in webbläsaren enligt dina önskemål, men att avvisa cookies kan orsaka att du inte får tillgång till vissa sidor på E.ONs webbplats.

Kontakta oss

Om du har frågor om vår webbplats eller vill framföra synpunkter kan du e-posta webmaster@eon.se.

Och då borde det inte vara några problem med Firefox

Linux är den kryptonit som gör Microsoft svagare

bittins bild

funkar för med med firefox 3.6.8 i Arch Linux

freddegs bild

Funkar bra med ubuntu 10.04 och chrome.

ninnas bild

Hej!

För mig fungerar E-on. Jag har Net1, D50-modemet. Mint Gloria med Firefox 3.0 .. och Mint Helena med Firefox 3.6. Båda i KDE versionen.
Är inte kund så jag har bara gjort deras miljö och eltester.

Kan Net1 tekniska support ha nåt att tillföra?