Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

Nedladdningsprogram för Linux

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

leochingkwakes bild

wget adresstillfil?

annars finns d4x som är en grafisk nerladdningsklient.  multiget är också en grafisk klient... det är dom tre jag känner till...

Lyfangs bild

Nu har jag installerat d4x och 
multiget i Ylmf OS 3.0 från förråden.

hoths bild

ktorrent?

----
Linux växer snabbast!

leochingkwakes bild

Är inte det bara för torrents?

Lyfangs bild

KTorrent torrentklienten för KDE och Transmission torrentklienten för GNOME?

Pettmans bild

Kör man gtk finns även deluge, som även har web och terminalgränssnitt samt separation mellan själva torrentklienten och gränssnittet.

Var vill du ladda ner ifrån och vilket protokoll?

kget finns orginal om du kör KDE.

linuxdcpp är en DC++ klient för linux.