Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

Lättviktig media distribution

Är det någon som har koll på om det finns en riktigt lättviktig media distribution? (Och då menar jag riktigt lättviktig!)

Helst så skulle jag vilja se att det egentligen inte ens finns en fönsterhanterare utan endast ett par enkla program för att hantera DVD, musik, filmer etc. Kanske något i stil med gparteds livecd distribution.

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

LAltinells bild

Både XBMC och MythTV har färdiga distar utan WM!

fredentofts bild

XBMC är väl inte direkt lättviktig?

-
För övrigt anser jag att trådindenteringen måste lagas
-
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

Kristians bild

Vad som är lättviktigt kan man diskutera. Vilka är funktionalitetskraven? Vilken hårdvara måste programvaran kunna köra på? Det är oftast bättre frågor.

---------------------------------------

fredentofts bild

Visst kan man det.

Mycket relevanta frågor du lyfter också, men orkade inte gå in djupare på det vid tidpunkten för postningen =)

-
För övrigt anser jag att trådindenteringen måste lagas
-
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

Kristians bild

Jag körde GeeXBoX på min gamla 550 Mhz. Det gick inte alls att kolla på DivX-film i Windows, det gick oftast hyfsat (med visst hack för vissa filmer) i Debian med mplayer (VLC var tyngre i jämförelse) och det gick alltid hur bra som helst om man bootade om med GeeXBox.

Nu verkar de särskilt ha fokuserat sig på embedded, så den lär säkerligen vara ett minst lika bra val nu som för fem år sedan.

---------------------------------------

Lyfangs bild

Mythbuntu använder Xfce skrivbordet.