Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

Huawei E1750

Hej försöker installera HUAWEI Model:E1750 på min eee-pc Linux utan resultat den hittar helt enkelt inte modemet.Jag har Telia Dongel som fungerar alldeles utmärkt  men lite stor att ta med när jag reser tyckte det var smidigare med den nya sticken snälla hjälp.

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

FoHs bild

Vilken modell av Eee PC är det, och är det den version av Linux som följde med som du har installerat? Tror du kommer få mycket svårt att få den att fungera med den Linux-version som följer med om det rör sig om lite äldre versioner.

gullan17s bild

Är ju hur dum som helst när det gäller datorer,jag är 50+ och köpte mig denna lilla eee-pc 7,4 något program version 1.0.6.39 vad det nu betyder.Jag köpte den för jag har ledgångs reumatist och den är lätt för mig att ta med och jag använder den mycket men jag är inte säker att jag gjort rätt från början med installationer skulle behöva fabriksställa den och börja om igen för det är så mycket som jag inte kan göra som jag borde kunna,men jag har varit helt utelämnad för ingen i min omgivning vet något om Linux och jag älskar det för allt går så fort.Tacksam för hjälp i mina funderingar

leochingkwakes bild

Kolla under datorn på den klisterlapp där det står ASUS Eee PC XXX där XXX är modellnumret för dig. På min Eee PC står det t.ex. ASUS Eee PC 900. Vet man det så är det enklare att hjälpa. Smile

gullan17s bild

EeePC 4G

mindlights bild

Är det så att det dyker upp en "imatad" cdskiva när du sätter i ditt Huawei E1750?

---------------------------
Q: What is the difference between Bill Gates and Batman?
A: Batman beat the penguin...

gullan17s bild

Hej! det dycker inte upp något alls!

andys bild

Prova att installera usb.modeswitch

FoHs bild

Risken finns att du behöver installera en nyare version av Linux för att få det att fungera. Är det något du tror du skulle kunna klara av på egen hand, eller har du någon som kan hjälpa dig med det?

Om du trycker på ctrl+alt+t så borde du få upp en terminal.

Stoppa i usb-stickan vänta ca 10 sekunder skriv sedan

dmesg | tail

Kan du posta det kommandots utdata?