Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

Dualboot med Win7 + Mandriva 2010.0 + OpenSUSE ?

Jag har en laptop (workstation) där jag just nu har Win7 och Mandriva 2010.0 i dualboot med Mandriva as default. Pga turbolensen med Mandriva funderar jag på att eventuellt gå över till OpenSUSE.
Är det någon som vet om det går att installera OpenSUSE efter ovanstående och få den som tredje val vid uppstart?
Eller kommer OpenSUSE att bli förstahandsval?
Är det någon som provat att installera ett tredje OS efter det att man ovanpå WinX installerat t ex Mandriva och sedan installerat det tredje OS:et?

Jag vill ogärna experimentera(testa) med risken att nuvarande installationer kvaddas.

Med vänlig hälsning// Jan P

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

extons bild

Jag har i snitt 10 OS på mina datorer. Du kan läsa min "handledning" om GRUB här: http://linux.exton.net/multiboot

LINUX.EXTON.NET

erikiiofph7s bild

Installationsprogrammet kommer säkert att föreslå att OpenSuse ska vara förstavalet, men det går att enkelt ändra till önskad ordning under installationsprocessen.