Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

Känslighet på musen [LÖST]

Hej.

Jag har ett tag försökt hitta en lösning på detta men inte lyckats. Jag stör mig nåt fruktansvärt på "mus-känslan" i mitt ubuntu, vill ha det precis som i Windows. Mao helt utan acceleration och helst väldigt långtsam.

Alla staplar på musinställningarna är i botten och jag har lekt med xset och gjort alla guider kring ämnet som finns på google typ. Inget funkar =)

Tips? Nån bra app som lurar gnome?

MVH Albin

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

rollss bild

Nej förlåt, jag läste bara rubriken och hamnade i helt fel fack. Wink

albin_ns bild

Här är lösningen för att slöa ner musaccelerationen ytterligare. Så enkelt det var =)

xinput list

Hitta id't för musen. I mitt fall nr. 11

xinput --set-prop 11 "Device Accel Constant Deceleration" 3
xinput --set-prop 11 "Device Accel Velocity Scaling" 1

Lek med den översta. Även decimaler fungerar, tex 2.5.