Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

wiki.linuxportalen.se

Jag undrar hur det är med wikin numera?

Jag uppdaterade lite idag samt fixade en bruten länk då den pekade till gamla linuxwiki.se

Jag kunde inte hitta någon länk till wikin på LP heller och undrar om inte det borde finnas en sådan.

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

FoHs bild

Jag försökte få lite klarhet i det där med wikin för ett tag sedan, då ägarbytet blev klart och jag upptäckte att linuxwiki.se inte längre fungerade. Hoppas den kommer leva kvar.

ninnas bild

Hej!

Den här adressen tar mig till wikin:

http://wiki.linuxportalen.se/index.php/Huvudsida

God fortsättning på det nya året alla! Hoppas att det blir ett gott Linuxår!

bittins bild

perfekt, jag som trodde wikin var heldöd Tongue

Vem är ansvarig för wikin numera och varför finns det ingen länk till den från LP?

Det vore ju trist om all samlad information skulle gå förlorad eller om den vore full av numera brutna länkar.

FoHs bild

De interna länkarna på själva Wikin ska inte vara beroende av url:en. Isf har de nog hårdlänkats. Dock skulle det vara bra om Jonas klargör vad som händer med Wikin, om den öht funnits med i samtalen med Svenska Linuxföreningen.