Välkommen till linuxportalen.se!

Linuxportalen.se är Sveriges största och aktivaste webbplats för användare av öppen- och fri programvara.

Du besöker Linuxportalen.se som gäst vilket begränsar din möjlighet att använda webbplatsens alla funktioner. Genom att registera dig som medlem får du inte bara möjlighet att söka bland webbplatsens innehåll, skapa nya och delta i befintliga diskussioner, skapa din egen blogg, kommunicera med andra medlemmar genom privata meddelanden och delta i omröstningar. Du får också tillgång till Veckans Kadavro - en seriestrip unikt skapad för Linuxportalen.se!

Registeringen sker snabbt och är helt kostnadsfri - tveka inte, bli medlem idag!

Problem med synaptic Mint10

När jag installerat office-paketet Lotus Symphony version 3 i Mint10/Julia uppstod ett problem med Synaptic. Jag kan inte längre komma vidare i synaptic och därför inte heller fixa uppdateringar. Texten som kommer upp är den här:

p { margin-bottom: 0.21cm; }

E: Paketet symphony-nl2 måste installeras om, men jag kan inte hitta något arkiv för det.

E: Internt fel vid öppning av cache (1). Vänligen rapportera.

Tyvärr går det inte att ominstallera symphony-nl2 som är en rpm-fil en språkfil för programmet. Har därför använt alien för att fixa rpm. Vad det interna felen i cachen är vet jag inte. Kan man på något sätt tömma cachen?

Alternativ för kommentarvisning

Välj ditt önskade sätt att visa kommentarerna och klicka på "Spara" för att verkställa dina ändringar.

amadeuss bild

Det hela är löst!!

frilas bild

Så informativt du beskriver lösningen... Wink

FoHs bild

Hehe, om problemet var cachen så kan man åtminstone tömma den med sudo apt-get clean Smile